ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ДУПНИЦА ОТКРИВА ПРОЦЕДУРА за определяне на съдебни заседатели към РАЙОНЕН СЪД ДУПНИЦА
ОБЯВЛЕНИЕ
На основание чл.67, ал.1 и чл.68, ал.1 от ЗСВ обявява изискванията и критериите за кандидатите за съдебни заседатели съгласно изискванията на Закона за съдебната власт.
1.Изисквания към кандидатите:
За съдебен заседател може да бъде избран дееспособен български гражданин, който:
- да са на възраст от 21 до 68 години;
- да имат настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства;
- да имат завършено най-малко средно образование;
- не са осъждани за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;
- да не страдат от психически заболявания.
- да не са съдебни заседатели в друг съд;
- да не са общински съветници от съдебния район на Районен съд-Дупница;
- да не участват в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
- да не работят в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район на Районен съд-Дупница.
- да не е избиран за съдебен заседател повече от два последователни мандата към Районен съд-Дупница.
Съдебен заседател не може да бъде лице, което:
- е съдебен заседател в друг съд;
- е общински съветник от съдебния район, за който е избран;
- участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;
- работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран.
Съгласно чл.69, ал.1 и ал.2 от ЗСВ мандатът на съдебните заседатели е 4 години и започва да тече от датата на полагане на клетвата , като съдебните заседатели не могат да бъдат избирани за повече от два последователни мандата към същия съд.
Съгласно Решението на Общото събрание на съдиите от Окръжен съд – Кюстендил за Община Дупница са определени 45 бр. съдебни заседатели към Районен съд Дупница.
2.Начин и срок за провеждане на процедурата:
Общински съвет-Дупница обявява началото на процедурата за избор на съдебни заседатели и определя срок за подаване на документи до 14.02.2025 г., 17:00 часа в деловодството на Общински съвет – Дупница.
Комисия, определена с решение от ОбС ще извърши проверка на документите на кандидатите за съдебни заседатели, съобразно изискванията на чл.67 от ЗСВ и чл.68, ал.3 от ЗСВ, като състави списък на допуснатите кандидати до изслушване.
Комисията ще публикува на интернет страницата на Община Дупница /в раздел “Общински съвет”/, най-малко 14 дни преди датата на изслушването на кандидатите по чл. 68а от ЗСВ, списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки и документи по чл.68, ал. 3, т. 9 от ЗСВ.
Комисията ще представи в Общински съвет-Дупница доклад по чл.68а, ал.3 от ЗСВ, който ще се публикува на интернет страницата на Община Дупница/в раздел “Общински съвет”/, заедно с протокола от изслушването.
Кандидатите подават лично документите за участие в процедурата.
3.Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление за кандидатстване за съдебен заседател /Приложение № 1/;
- Подробна автобиография, подписана от кандидата;
- Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;
- Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;
- Данни за контакт на две лица , към които Общински съвет да се обръща за препоръки /Приложение № 5/;
- Мотивационно писмо;
- Писмено съгласие /Приложение № 4/;
- Декларация за липса на обстоятелствата по чл.67, ал.3 от ЗСВ /Приложение № 2/;
- Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16.07.1973 г. /кандидатите за съдебни заседатели, които са представили такъв документ в предходна процедура в Община Дупница, могат да не го представят/;
- Декларация за съответствие с изискването на чл. 69, ал. 2 от ЗСВ /Приложение № 3/;
4. Място за подаване на документите: Община Дупница – пл. „Свобода” №1; ет.2, ст.26.