Заповед № РД04-1456/30.09.2025 г. на Кмета на община Дупница за ефективно функциониране на инфраструктурата, снабдяването и услугите на територията на община Дупница при усложнена зимна обстановка през предстоящия зимен сезон 2025-2026г.
ЗАПОВЕД
№ РД04-1456/30.09.2025г.
На основание чл.44 ал.2 във връзка с ал.1, т.8 от ЗМСМА, чл.3 от Наредбата за обществения ред и опазване на общинските и други имоти за общо ползване на територията на община Дупница, в изпълнение на изискванията на чл.5, т.1 и чл.65, ал.1, т.1 и т.3 от Закона за защита при бедствия (ЗЗБ), Заповед № ОА-РД-14-152/19.09.2025 г. на Областен управител на Област Кюстендил, с цел намаляване последствията за населението и осигуряване на ефективно функциониране на инфраструктурата, снабдяването и услугите на територията на община Дупница при усложнена зимна обстановка през предстоящия зимен сезон 2025-2026 г.,
НАРЕЖДАМ:
- Длъжностните лица от общинска администрация – Дупница да осъществяват превантивен, текущ и последващ контрол по изпълнение на
задълженията по снегопочистването и при нужда да съставят протоколи, актове за нарушения и да подготвят наказателни постановления на нарушителите. - При снеговалеж да започне незабавно почистване на сняг и лед на улиците, площадите, тротоарите, местата за общо ползване и входове към жилищните блокове и домовете на гражданите, като за целта:
- Забранява се разкопаването на улици, тротоари и земни площи без разрешение от общинска администрация.
- Директорът на ОП „ЧПТОП“ да организира снегопочистването на улиците, площадите и местата за общо ползване по предварително утвърдена схема
и маршрути. - Управителят на фирмата, сключила договор с Община Дупница, да организира зимното поддържане на пътищата и улиците съгласно утвърден график.
- Ръководителите на ведомства, организации, стопански фирми и дружества, еднолични търговци, собственици и наематели на сгради, офиси,
търговски помещения, бензиностанции и други да почистват от сняг и лед прилежащите им площи и да осигуряват свободен достъп на специализираната снегопочистваща техника. - Живущите в жилищни блокове да почистват от сняг и лед тротоарите и подходите към входовете на блоковете.
- През зимния сезон всички собственици/ползватели са задължени да почистват от сняг, лед и ледени висулки прилежащите към обектите им площи, предназначени за обществено ползване
(тротоари, алеи и др.), съгласно чл.3 от Наредбата. - Физическите и юридическите лица, които допускат неизпълнение на чл.3 от Наредбата, се наказват с глоба/имуществена санкция в размер от 250 до
500 лв. - Директорите на учебните заведения, детските градини и детски ясли да създадат организация за нормална експлоатация на отоплителните инсталации, уреди и съоръжения и проведат
инструктаж за спазване на противопожарните правила през отоплителния сезон – срок до 20.10.2025 г. - Директорите на общинските училища да предоставят информация за готовността на училищата да провеждат нормален учебен процес – осигуряване на отопление (достатъчност на гориво, годност на отоплителните системи за експлоатация, алтернативно отопление при спиране на основната система), транспорт на ученици, както и медицинското им осигуряване – срок до 20.10.2025г.
- При бедствия, аварии и катастрофи в резултат на обилен снеговалеж и заледяване, щабът за координиране на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи при зимни условия да организира незабавно ликвидиране на последствията и да назначи комисия за оценка на нанесените щети.
- Кметовете, кметските наместници и ръководителите на ведомства, учреждения и фирми на територията на община Дупница следва да предприемат превантивни мерки за защита на населението и инфраструктурата при усложнена зимна обстановка.
- Кметовете и кметските наместници да организират и контролират снегопочистването на тротоарите до фурни, магазини, обществени сгради,
както и почистването на улиците и пътищата до отделните махали, като при необходимост ползват техника от частни земеделски кооперации или други юридически лица. - Ръководителят на „Електрохолд България“ – клон Дупница да организира бързото отстраняване на възникнали аварии по електропреносната мрежа и съоръженията на територията на община Дупница.
- Управителят на „Кюстендилска вода“ ЕООД да създаде организация за бързо отстраняване на аварии по водопреносната мрежа, свързани с разливания и замръзвания на питейна вода върху участъци от пътната мрежа.
- Управителят на „Кюстендилска вода“ ЕООД да организира почистването и поддържането на дъждоприемните шахти по уличната мрежа.
- Управителите на здравните заведения да осигурят необходимите медицински консумативи и да създадат организация за оказване на помощ на лица, чието здраве може да бъде застрашено при усложнена зимна обстановка.
- Кметовете, кметските наместници и управителите на дружества/фирми да организират дежурство при тежка зимна обстановка и да докладват периодично на дежурния по ОбСС към Община Дупница за предприетите действия и мерки на: тел. 0701/5 92 59 и GSM 0879 523 474
- Управителят на фирмата, извършваща снегопочистване на общинската пътна мрежа, да включи в приоритетното почистване участъците от пътищата, които водят към населени места без стоки от първа необходимост или където е необходима неотложна медицинска помощ.
- Координацията по снегопочистването на територията на община Дупница се осъществява от г-н Бойко Христов – Зам.-кмет „Строителство и регионално развитие“.
- Периодично, чрез средствата за масово осведомяване и интернет страницата на Общинска администрация – Дупница, да се информира населението за опасности вследствие на усложнена зимна обстановка.
Сигнали от граждани при възникнали опасности причинена от усложнена зимна обстановка – интензивни снеговалежи, снегонавявания и обледявания на територията на община Дупница се подават на дежурния по Общински съвет за сигурност към Община Дупница на: тел. 0701/5 92 59 и GSM 0879 523 474
Препис от настоящата заповед да се връчи на: Директора на дирекция „Околна среда и Транспорт“ към Община Дупница, Директора на ОП „ЧПТОП“, Ръководителя на „Електрохолд България“ – клон Дупница, Управителя на „Кюстендилска вода“ ЕООД, Управители на болници и филиали на Спешна медицинска помощ на територията на общината, Директорите на общинските училища, детски градини и детски ясли, Управителя на фирмата, извършваща снегопочистването на общинската пътна мрежа, Кметовете и кметските наместници на населените места на територията на община Дупница, Началникът на РУ-МВР гр. Дупница за сведение и изпълнение.
С настоящата заповед отменям моя заповед № РД04-1935/04.12.2024г.
Заповедта да се доведе до знанието на населението чрез средствата за масова информация и сайта на Община Дупница.
Контрол по изпълнението на заповедта ще осъществявам лично.
ПЪРВАН ДАНГОВ - /П/
КМЕТ НА ОБЩИНА ДУПНИЦА